Cu experiența acumulată în primul mandat și cu o viziune clară pentru dezvoltarea localității, Doru Dragu va conduce comuna Recea și în următorii patru ani, continuând investițiile începute și inițiind noi proiecte pentru bunăstarea localnicilor.
- Dle primar, ați obținut al doilea mandat consecutiv la conducerea Primăriei Recea. Ce înseamnă pentru dumneavoastră votul de încredere acordat de cetățeni?
- Este o dovadă a aprecierii și a încrederii pe care locuitorii comunei Recea le au în capacitatea mea de a conduce și de a implementa proiecte benefice pentru comunitate. Am promis, încă de când am intrat în administrația publică locală, că voi face tot ce îmi stă în putință pentru a dezvolta infrastructura locală și pentru a îmbunătăți calitatea vieții în comună. Proiectele derulate demonstrează cel mai bine că îmi respect acest angajament ferm.
- Ce investiții se află în derulare la momentul actual?
- Se lucrează în cadrul proiectului de asfaltare a 9,5 km de drumuri locale, prin Programul de Investiții ”Anghel Saligny”. Utilajele și forța de muncă sunt concentrate în această perioadă în satele Deagu de Sus și Deagu de Jos, iar în satul Recea a fost deja turnat asfaltul. Suntem, de asemenea, în lucru cu reabilitarea mai multor clădiri publice cu fonduri accesate prin PNRR. Cele două grădinițe de pe raza localității au fost reabilitate în vederea creșterii eficienței energetice a clădirilor, iar acum se lucrează la școală. Aici, modernizăm practic tot. Se execută lucrări prevăzute în proiect, de schimbare a instalațiilor electrice, montare pompe de căldură, înlocuire tâmplărie, anvelopare termică, dar și o serie de lucrări în completare suportate din bugetul local. E vorba de amenajări interioare, înlocuirea centralei, reparații în urma lucrărilor efectuate. La final, copiii vor beneficia nu numai de o școală curată și modernizată, dar și complet dotată, pentru că, tot prin PNRR, am achiziționat mobilier nou și echipamente digitale elevi și cadre didactice. Echipamente IT au sosit deja, iar mobilierul va fi livrat după finalizarea lucrărilor de renovare energetică.
- Ce alte priorități v-ați stabilit pentru noul mandat?
- Modernizarea căminului cultural și amenajarea unei baze sportive reprezintă două obiective pentru următoarea perioadă. Totodată, voi continua să caut surse de finanțare pentru asfaltarea drumurilor și modernizarea infrastructurii. Din păcate, de cele mai multe ori, în implementarea acestor proiecte ne lovim de birocrație sau de probleme care nu țin de administrația locală, iar lucrurile sunt tergiversate nepermis de mult. Chiar în această perioadă riscăm să pierdem o finanțare în valoare de 20.000 euro obținută prin GAL pentru achiziția unui buldoexcavator nou. Nu avem banii acordați de Consiliul Județean pentru cofinanțarea proiectului, întrucât Prefectura a atacat în instanță hotărârea de alocare a banilor și sumele sunt blocate.