mosoaia viceprimarPrimăria comunei Moșoaia intenționează să acceseze fonduri europene prin PNRR pentru eficientizarea energetică a unor clădiri publice și pentru digitalizarea administrației locale. Astfel, în luna mai a fost înscrisă în PNRR o cerere de finanțare care vizează digitalizarea administrației publice. De asemenea, în cadrul Programului de eficientizare energetică a clădirilor publice, derulat cu fonduri din PNRR prin AFM, va fi depus un proiect care vizează reabilitarea din punct de vedere energetic a mai multor instituții publice din comună: Primăria, Școala Moșoaia, grădinițele din Hințești și Ciocănăi. În plus, tot prin PNRR urmează a fi realizate două stații de încărcare a vehiculelor electrice.

Cea mai bună soluție pentru transportul public
Problema transportului cu autobuzele Publitrans în zona metropolitană a fost discutată din nou într-una dintre ședințele Consiliului Local Pitești din luna mai. Deși autoritățile din Pitești au anunțat că localitatea Moșoaia s-a retras din ADI Transport, asociația înființată în vederea asigurării transportului în localitățile limitrofe Piteștiului, acest lucru nu s-a întâmplat în realitate, explicațiile fiind oferite de către viceprimarul comunei Moșoaia, Adrian Frîntură. ”Nu puteam să ne retragem dintr-o asociație din care nu am făcut niciodată parte. Nu am aderat la ADI Transport din două motive: costul foarte mare pentru suportarea subvenției și faptul că autobuzele Publitrans ar urma să intre foarte târziu pe traseu, respectiv în septembrie 2023, ceea ce ar însemna și lipsa oricărui mijloc de transport între ianuarie și septembrie 2023 pe raza comunei. Nefiind în primii membri ai asociației, cum sunt Bradu, Mărăcineni și Bascov, nu am fi avut anul acesta autobuze. Am avut o întâlnire în care am verificat traseele, am stabilit stațiile și ni s-a comunicat o propunere de orar și de costuri. Suma era foarte mare, adică 13 miliarde pe an, în condițiile în care cursele erau destul de rare, din oră în oră, de la 5.30 la 20.00 pe linia principală, în timpul săptămânii, și în intervalul 7.30 - 14.30, în weekend, iar pe Ciocănăi, circulau doar în timpul săptămânii, într-un program mai scurt. Opțiunea noastră rămâne soluția județeană de transport public. Am preferat să mergem pe un proiect cu termene clare și parametri bine stabiliți. CJ va finaliza programul de transport în ianuarie 2023. Nu excludem aderarea la ADI Transport pe viitor, dar la acest moment cea mai bună soluție pentru comunitate este aceasta. Nu suntem singurii care spun pas, pe aceleași motive de costuri și lipsă de predictibilitate. În aceeași situație ca noi este Albota și, din cât am înțeles, și Ștefăneștiul.”, a declarat viceprimarul Adrian Frîntură.