18La nivelul comunei Jucu, în urma lunilor umede de iarnă, drumurile s-au deteriorat, necesitând reparații și întreținere. „Drumurile care nu erau canalizate arată destul de rău, mai ales că noi am mai făcut niște extinderi de canalizări, extinderi electrice și, în urma săpăturilor, s-au deteriorat mult. În această perioadă facem în această privință câteva lucrări de întreținere și reparații.”, explică primarul din Jucu, Valentin Dorel Pojar.

Proiectele mari de investiții pe care le derulează primăria anul acesta se află în faza de licitație. „Avem două proiecte pe AFIR,  de câte un milion de euro. Recent am primit vestea bună că pentru canalizare în Jucu de Sus avem un câștigător la proiectare, urmând ca în 45 de zile, după semnarea contractului, proiectul să fie finalizat. Apoi trecem la licitația pe execuție. Pentru al doilea proiect european - drum asfaltat de aproximativ 2 kilometri și pod peste Someș - am avut organizată licitația pentru proiectare. Acolo, din păcate, avem o contestație, care va fi soluționată de către ANAF. Ei au la dispoziție un anumit termen pentru a o rezolva. Dacă va rămâne cum am stabilit noi – adică firma contestatoare a fost descalificată pentru că nu a adus niște clarificări pe care le-am cerut – atunci câștigătoare rămâne a doua firmă. Urmează, la fel, proiectarea în termen de 45 de zile și licitația pentru execuție.
Recent am discutat cu o firmă de proiectare pentru un alt proiect: canalizare în Gădălin – Vișea, sate aparținătoare comunei. Vom face cu această firmă studiul de fezabilitate, pentru care am semnat contractul. Urmează să ne dea soluțiile și valoarea acestei lucrări, după care vom parcurge pașii următori: proiectare, execuție canalizare pentru aceste sate, cu racordul final tot în stația Tetarom ca soluție”, detaliază primarul comunei Jucu, domnul Valentin Dorel Pojar.

Informare din partea APIA
În cadrul campaniei de informare în comune, derulată de APIA, a avut loc și la Jucu o întâlnire cu fermierii din zonă, deoarece urmează perioada de depunere a adeverințelor și a cererilor unice de plată. Întrunirea a avut loc în data de 27 februarie, în Sala de Consiliu a Primăriei Jucu. „Cetățenii sunt interesați și vin; am organizat și anul trecut o astfel de întâlnire și am văzut că e utilă. Apoi vom da drumul la campania de depunere a documentelor. Vrem să ne organizăm cât de bine, pentru a nu-i ține mult la ușă pe oameni. Programările vor fi făcute de APIA, noi ca primărie eliberăm documentele de care oamenii au nevoie”, a precizat primarul din Jucu.