06Recent, Primăria Apahida a semnat contractul pentru „Servicii de proiectare al noului Plan Urbanistic General și a Regulamentului local de urbanism al comunei Apahida”. La fel, s-a semnat contractul pentru asfaltare drumuri Sînnicoara – Bodrog, proiect pe fonduri europene, deoarece anul trecut a existat o problemă cu licitația. Urmează predarea amplasamentelor și stabilirea datei de începere a lucrărilor.

„În februarie a fost aprobat în şedinţa de Consiliu Local bugetul pentru anul 2018 și programul de investiții aferent acestuia. Avem undă verde pentru a face tot ceea ce ne-am propus.
În altă ordine de idei, patinoarul a funcționat în această iarnă pe perioada decembrie-februarie, și va mai funcționa până în data de 4 martie. Am avut foarte mulți copii, cred că și datorită faptului că, în urma unei ședințe de Consiliu Local, s-a stabilit prețul de intrare la patinoar ca fiind 1 leu pentru fiecare copil până la vârsta de 18 ani, iar cel de închiriere patine de 5 lei pentru copii sub 18 ani. Au venit copii cu părinţi din Cluj, din Jucu și din alte părți învecinate.”, spune viceprimarul comunei Apahida, Ilinca Crăciunaș.

Problema câinilor fără stăpân
În toamna anului trecut Primăria Apahida a susținut o campanie de vaccinare, sterilizare și cipare a câinilor fără stăpân. „Avem multe probleme cu câinii fără stăpân, care s-au înmulțit vertiginos. A mai fost o campanie de mare amploare de acest gen în 2013-2014, în care au fost antrenaţi 12 medici veterinari pe o perioadă de 3 săptămâni, campanie care a stopat o perioadă creşterea numărului populaţiei canine. Am reluat-o anul trecut, nu la fel de amplă, însă o vom continua şi în acest an. Am invitat şi populaţia să se implice în această campanie, însă din păcate numărul de voluntari nu a fost cel aşteptat, dar totuşi am avut câţiva voluntari, începând cu unul dintre consilierii locali, care este şi medic veterinar, până la persoane care ne-au ajutat la prinderea câinilor. Le mulţumim pe această cale pentru implicare. Problema este că și Apahida, ca și alte localități, este o zonă de tranzit, unde vin cetățenii din zone învecinate, abandonează câinii aici, de la Apahida alții merg și-i lasă, de exemplu, la Jucu, și așa mai departe. Nu știu dacă o vom scoate la capăt cu această problemă, cred că ne vom confrunta în continuare cu ea.”

ÎN ATENȚIA LOCUITORILOR COMUNEI APAHIDA!
Prin prezenta, comuna Apahida în colaborare cu SC STRICT PREST SRL și EGGER ROMÂNIA, vine în sprijinul locuitorilor în ceea ce privește ridicarea de la populație a RESTURILOR VEGETALE rezultate în urma toaletării pomilor fructiferi, a viței de vie, a trandafirilor și a altor operațiuni de cosmetizare a spațiilor verzi, precum și a OBIECTELOR DE MOBILER la care doriți să renunțați.
Colectarea acestor deșeuri se va face în zilele de 14 martie și 28 martie de pe toată raza comunei Apahida.
Pentru a putea fi încărcate și transportate deșeurile vegetale, vă rugăm ca acestea să fie tăiate și legate în mănunchiuri care să fie ușor manipulate, iar în zilele stabilite să fie scoase în fața porții.
Aceste deșeuri vor fi valorificate atât prin reciclare, cât și energetic, astfel că, la finalul campaniei, firma Egger România, în urma unei tombole, va pune la dispoziția câștigătorului 30 mp parchet melaminat, câștigător care va fi desemnat prin tragere la sorți.
Persoană de contact: Viceprimar Ilinca Crăciunaș, tel. 0735.144.123.
 „Încercăm să venim în sprijinul cetățenilor, pentru a elimina anumite disconforturi pentru firma care face colectarea gunoiului menajer, dar și pentru locuitori. Apar probleme la ridicarea deșeurilor; cetăţenii au impresia că, dacă plătesc o taxă de salubritate, trebuie să li se ridice absolut orice tip de deșeuri din fața porții: menajer, vegetal, mobilier, cauciucuri, geamuri sau chiar obiectele sanitare. Legat de această campanie, este important să se știe că deșeurile vegetale trebuie legate în mănunchiuri, pentru a fi ușor manipulate şi încărcate în zilele stabilite. Referitor la deşeurile electrice şi electronice, de două ori pe an vine o firmă care colectează acest tip de deşeuri, se stabilesc anumite zile şi locaţii, de regulă Căminul Cultural Apahida, iar în urma mediatizării, persoanele vin și le lasă la punctele de colectare stabilite”, a ținut să precizeze doamna viceprimar Ilinca Crăciunaș.