Tipărire

05Un proiect de anvergură ce va contribui în bună măsură la modernizarea infrastructurii de circulație pe teritoriul comunei a primit de curând finanțare din partea Guvernului și va fi realizat în lunile următoare. Este vorba de asfaltarea DJ 703 B, pe tronsonul Siliștea (comuna Căteasca) – Șerbănești (comuna Rociu), pe o lungime de 7,5 km, proiect ce va fi derulat de Consiliul Județean Argeș.

”Pe teritoriul comunei noastre vor fi asfaltați 6 km de drum. Important este faptul că acest drum județean se intersectează cu un alt tronson de maxim interes pentru sudul județului, DJ 703B Costești (DN65A) - Șerbănești (DJ 659), în cadrul căruia, la Costești și Rociu vor fi asfaltați alți 8,5 km de drum. Practic, prin asfaltarea și modernizarea celor două drumuri județene, orașul Costești și localitățile din zonă vor avea legătură directă cu autostrada București - Pitești. Distanța dintre zona cerealieră din sudul județului și zona viticolă de pe Valea Cârcinovului se va reduce considerabil, existând posibilitatea dezvoltării comerțului pe această rută. Distanța dintre orașul Costești și autostrada București-Pitești se va reduce cu 25 de km în urma asfaltării celor două drumuri. Cele două investiții derulate prin Consiliul Județean reprezintă un mare plus pentru modernizarea infrastructurii rutiere din sudul Argeșului. Se va evita astfel și aglomerația din zona preorășenească a Piteștiului. Legat de aceste investiții, noi am făcut o solicitare Consiliului Județean de a avea în vedere și modernizarea tronsonului Siliștea –A1(5 km), investiție prin care fluxul de trafic spre autostradă ar fi mult mai mare. În prezent, această porțiune de drum este reabilitată provizoriu, prin plombări care nu rezistă mult timp. De asemenea, tot pe traseul acestui drum, am informat Consiliul Județean și Administrația Bazinală ”Apele Române” Argeș – Vedea cu privire la necesitatea refacerii unui pod peste râul Neajlov, în satul Siliștea, lucrare neinclusă în proiectul de asfaltare pentru care s-a obținut finanțare. La acest pod trebuie schimbată soluția tehnică, în sensul asigurării unei deschideri mult mai mari pentru că în perioadele cu precipitații se înregistrează frecvent probleme, este un punct nevralgic. În ultimul rând, pe DJ 703 B, în zona podului peste râul Argeș ar fi necesară realizarea unui prag de fund pentru ridicarea nivelului talvegului întrucât în ultimii zeci de ani s-a produs o erodare accelerată, cota acestuia scăzând dramatic, cu efect asupra structurii de rezistență a podului”, precizează viceprimarul din Căteasca, Adrian Bănuță.

Proiecte în derulare
În altă ordine de idei, în localitate continua lucrările la proiectul ”Parcare, gard și alei pietonale în zona Școlii Căteasca și a terenului de fotbal”, urmând ca acestea să fie gata până la sfârșitul anului. De asemenea, în cadrul GAL, autoritățile din Căteasca urmează să depună un proiect referitor la amenajarea unui teren sintetic de sport între Școala Căteasca și actualul teren de sport. Depunerea proiectului cu finanțare europeană este condiționată de rezolvarea problemei trecerii în domeniul public a suprafeței pe care urmează să fie realizat terenul sintetic multifuncțional.  
Cum iarna bate la uşă, iar ninsoarea poate cădea în orice clipă, autorităţile locale ale comunei Căteasca au luat, deja, măsuri pentru a gestiona aşa cum trebuie activitatea de deszăpezire pentru sezonul rece 2017-2018. Stocul de material antiderapant a fost completat, iar deszăpezirea pe cei 35 de km de drumuri comunale și locale se va face cu buldoexcavatorul din dotarea Primăriei, în timp ce pentru împrăștierea nisipului va fi semnat un contract de prestări servicii cu un agent economic de pe raza comunei. Marele avantaj al autorităților locale îl constituie faptul că drumurile comunale și locale sunt pietruite și bine întreținute.